Cobain groeide op in verschillende pleeggezinnen omdat zijn moeder Mia niet voor hem kon of wou zorgen. Wanneer hij hoort dat ze opnieuw zwanger is, wil hij hulp voor haar en de baby zoeken. Maar Mia wil van geen hulp weten en de twee krijgen knallende ruzie. Cobain krijgt tijdelijk onderdak bij Wickmayer, de schimmige ex van zijn moeder, die een paar vrouwen voor zich heeft ‘werken’. Als Mia weer contact zoekt met Cobain, stuurt Wickmayer haar weg. Maar Cobain ziet dat ze er steeds slechter aan toe is en realiseert zich dat er iets moet gebeuren. Hij brengt Mia naar een verlaten plek waar hij haar opsluit om af te kicken. Hoewel Mia zich eerst verzet, knapt ze langzamerhand op. Maar als Cobain en Mia eindelijk naar elkaar toe groeien, slaat het noodlot toe.
"Leopold puts together an exhilarating and finely judged combination of performances, mise-en-scene, cinematography, makeup and music." - Hollywood Reporter
Voor haar zesde langspeler, die in première ging op het festival van Berlijn, kon de Nederlandse regisseur Nanouk Leopold rekenen op heel wat Vlaams talent : DOP Frank Van Den Eeden levert de prachtige fly-on-the-wall beelden, Wim Opbrouck neemt de rol van pooier Wickmayer op zich en de jonge Vlaams-Griekse Naomi Velissariou speelt overtuigend de verslaafde, tragische moeder van Cobain. Maar het is vooral nieuwkomer Bas Keizer, letterlijk van de speelplaats geplukt in een dorp ten zuiden van Rotterdam, die respect afdwingt met zijn indringende en gevoelige vertolking van Cobain.